Někdy stačí málo

26.06.2018

V poslední době mám v hlavě spoustu nových témat, ale vždy, když o nich přemýšlím, tak nejsem schopný si to v hlavě srovnat tak, aby to dávalo hlavu a patu. Zkusím dneska dát aspoň částečně dohromady myšlenku, která se mi v poslední době honí hlavou.

Po zkouškovým jsem doufal, že si konečně trochu odpočinu, ale místo toho chodím do práce každý den a je to mnohem náročnější než samotný zkouškový, a tak už se těším až na celý červenec zmizím do přírody na tábor a budu se věnovat tomu, co mám rád a odpočinu si od civilizace.

Ta skvělá věc na chození do práce, alespoň pro mě, je ta, že tam mám lidi, kteří dokáží ocenit a pochválit práci, kterou dělám. Vynahrazuje to pro mě každodenní vstávání v 5 hodin ráno, všechnu tu námahu a únavu. A to se pak dělají věci mnohem snáz.

Ne vždy tomu tak v pracích bývá. Nejen v práci, ale kdekoliv jinde. Ve sportu, ve škole, v kolektivech, prostě kdekoliv. Slovy chvály se často hodně šetří a myslím si, že je to obrovská škoda.

Spousta lidí vám řekne, že když se bude hodně chválit, tak lidi usnou na vavřínech a přestanou pracovat tak dobře. Možná je to částečně pravda, asi to nedokážu úplně posoudit. Co ale dokážu posoudit je to, že pochvala dokáže motivovat a pomoct překonat náročné situace.

Chválit ve správný čas a správným způsobem je tak trochu umění. Stejně jako je umění lidi učit, vést nebo třeba naslouchat a v dlouhodobých kolektivech by se to mezi sebou lidi měli učit.

V dlouhodobých kolektivech se ale nepohybujeme pořád. Neni to tak dávno, co jsem seděl s mojí spolužačkou a kamarádkou Angelikou v hospodě, když procházela jedna slečna okolo nás. Angelina bez ostychu slečnu oslovila, že jí to moc sluší a já viděl ten krásně překvapený úsměv, jak to slečnu potěšilo.

A v tom je největší kouzlo, když někoho pochválíte, a ještě ke všemu někoho, koho třeba vůbec neznáte. Když vidíte, jak to ty lidi potěší a zlepšíte jim třeba celý den. Nebo jim dodáte tolik potřebné sebevědomí. Jen si vzpomeňte sami, jak to někdy potěšilo vás.

Tak si jen na závěr říkám, že bychom těmi pochvalami šetřit neměli a občas se nebát někomu říct těch pár hezkých slov. Možná nezlepšíte den jenom dotyčnému, ale třeba také sobě. :)

© 2018 Ulevit hlavě Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky