Neni v tom rozdíl.

10.06.2018

Dřív jsem si tak trochu myslel, že jsem v tom sám. Nikdo jiný podobný problém v okolí neřešil. Proč by taky, že jo. Ale v poslední době jsem zjistil, že nejsem jediný. Vadí to i někomu jinému než mně! Možná nejsem tak divnej.

Okolo toho, jakou kdo má postavu se často veřejně moc nemluví. Každý si jen mezi ostatními špitne, že ten či onen je nějak tlustší než dřív, že asi teď dobře jí a má doma navařeno. Ale do očí se to moc neříká. Zachováme přece nějakou slušnost vůči druhému a nebudeme mu říkat, že má nějaké to kilo navíc.

Jenže když jste hubení, tak to nikdo neřeší. Tam žádná slušnost neexistuje.

"Ty si vychrtlej, to je hrozný."
"Dávaji ti doma vůbec něco najíst?!"
"Uhh, ty jsi tak hrozně hubenej..."

Byli i tací, kteří to posunuli na jinou úroveň. "Ty by si mohl rovnou hrát nějakýho Žida z koncentráku!" Úsměv od ucha k uchu.

Řeknu vám, že to teda rozhodně žádná prdel není. Při každých podobných slovech to ve mně vře. Pokaždý si pokládám otázku, jestli to těm lidem někdy dojde. A asi nedojde. Každý si totiž myslí, že takhle hubený chcete být.

Občas si říkám, jaký by to bylo opačně. Kdybych chodil za nimi a říkal, že jsou to třeba tlustý prasata. Nebo že by to jídlo měli začít omezovat, že jsou hrozně tlustý. Asi bych si moc kamarádů neudělal... A myslim, že si dost dobře dokážu představit ty pohledy a opovržení. Proč je to teda naopak v pořádku?

Dneska si radši vezmu košili, sice bude teplo, ale aspoň nemusíš ty lidi poslouchat. Jdete na plovku? Super, tak si to užijte. Chápu, že si teď říkáte, že jestli mě to tak štve, tak s tim přece mám něco dělat a nestěžovat si. Máte pravdu, a tak se snažím.

Mně ale jde o pohled lidí. Chci, aby pochopili, že v tom neni rozdíl. Většinu lidí pravděpodobně štve, že mají 10-15 kilo navíc. Představte si, že když vám 10-15 kilo chybí, tak vás to štve nejspíš úplně stejně. Jen to nikdo nechápe.

Než někomu začnete říkat, že je vychrtlej nebo obézní, uvědomte si, že to pro něj třeba neni úplně fajn. :)

© 2018 Ulevit hlavě Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky